En primer
lloc, per una banda, explicaré que,
segons el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, el Pla TAC és un instrument per
formalitzar la governança (conducció) de la tecnologia en el marc de
l'autonomia de centre i del Projecte Educatiu amb els objectius d'incidir en una millora
dels resultats escolars de l'alumnat
així com en la competència
professional del professorat i aconseguir una optimització dels recursos tecnològics disponibles al centre.
En aquest es
recullen les característiques actuals
del centre en relació a les TAC, es
defineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran
a terme pel que fa als aspectes organitzatius, didàcticopedagògics i
curriculars.
Per tant, crec
que el Pla TAC de
centre potser un poderós mecanisme d'innovació, el qual pot permetre tenir
una visió de conjunt pel que fa a les TAC al centre en el moment actual, així
com el punts forts i febles que permetran prendre decisions estratègiques i
temporalitzades per anar progressant cap als objectius que es tinguin marcats.
Per altra
banda, per saber que volen dir les paraules de TIC i TAC, primer de tot, explicaré
el significat d’aquestes sigles i, seguidament, veurem en què es diferencien
aquests dos termes.
Les sigles TIC fan referència a les Tecnologies
de la Informació i la Comunicació. Mentre que, les sigles TAC fan referència a les Tecnologies
per a l’Aprenentatge i el Coneixement.
Per tant, es
refereixen, més o menys, al mateix però en contextos diferents.
Les TIC agrupen els elements i les tècniques utilitzades en el tractament i la
transmissió de les informacions, principalment d’informàtica, Internet i
telecomunicacions. La finalitat bàsica d’aquestes tecnologies és la de
millorar la vida de la gent dins un entorn. Per tant, les noves tecnologies a
l’aula són un recurs que ens faran molt més fàcil la tasca i ens ampliarà les
possibilitats de tot el que fem, donat el potencial del que disposen i el fàcil
accés a la informació que ens permeten.
Les TAC es poden entendre com una visió de les TIC des de l’escola.
Es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament– aprenentatge, d’avaluació i
d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al
centre i a l’aula. L’ús que se’n faci d’aquestes tecnologies i del seu
potencial com a agents de canvi metodològic, permetrà discernir i identificar
aquelles actuacions més significatives i innovadores des del punt de vista
educatiu. Així doncs podem entendre que les Tecnologies de la Informació i la
Comunicació són les que guien l’aprenentatge.
La diferència
fonamental, doncs, entre fer servir un o altre mot, es basa en què les TAC tenen unes majors connotacions a
l’escola, medi on s’està produint l’actuació d’aquestes noves tecnologies.
Webgrafia:
http://xeniacastellana3.blogspot.com.es/2012/10/que-son-les-tic-i-les-tac_6.html
http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPInici/PCPProjectesEducatius/PCPPlaTAC
http://www.xarxatic.com/wp-content/uploads/2009/11/Pla-TAC-abril-2009_Document-Provisional.pdf
En primer
lloc, per una banda, explicaré que,
segons el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, el Pla TAC és un instrument per
formalitzar la governança (conducció) de la tecnologia en el marc de
l'autonomia de centre i del Projecte Educatiu amb els objectius d'incidir en una millora
dels resultats escolars de l'alumnat
així com en la competència
professional del professorat i aconseguir una optimització dels recursos tecnològics disponibles al centre.
En aquest es
recullen les característiques actuals
del centre en relació a les TAC, es
defineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran
a terme pel que fa als aspectes organitzatius, didàcticopedagògics i
curriculars.
Per tant, crec
que el Pla TAC de
centre potser un poderós mecanisme d'innovació, el qual pot permetre tenir
una visió de conjunt pel que fa a les TAC al centre en el moment actual, així
com el punts forts i febles que permetran prendre decisions estratègiques i
temporalitzades per anar progressant cap als objectius que es tinguin marcats.
Per altra
banda, per saber que volen dir les paraules de TIC i TAC, primer de tot, explicaré
el significat d’aquestes sigles i, seguidament, veurem en què es diferencien
aquests dos termes.
Les sigles TIC fan referència a les Tecnologies
de la Informació i la Comunicació. Mentre que, les sigles TAC fan referència a les Tecnologies
per a l’Aprenentatge i el Coneixement.
Per tant, es
refereixen, més o menys, al mateix però en contextos diferents.
Les TIC agrupen els elements i les tècniques utilitzades en el tractament i la
transmissió de les informacions, principalment d’informàtica, Internet i
telecomunicacions. La finalitat bàsica d’aquestes tecnologies és la de
millorar la vida de la gent dins un entorn. Per tant, les noves tecnologies a
l’aula són un recurs que ens faran molt més fàcil la tasca i ens ampliarà les
possibilitats de tot el que fem, donat el potencial del que disposen i el fàcil
accés a la informació que ens permeten.
Les TAC es poden entendre com una visió de les TIC des de l’escola.
Es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament– aprenentatge, d’avaluació i
d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al
centre i a l’aula. L’ús que se’n faci d’aquestes tecnologies i del seu
potencial com a agents de canvi metodològic, permetrà discernir i identificar
aquelles actuacions més significatives i innovadores des del punt de vista
educatiu. Així doncs podem entendre que les Tecnologies de la Informació i la
Comunicació són les que guien l’aprenentatge.
La diferència
fonamental, doncs, entre fer servir un o altre mot, es basa en què les TAC tenen unes majors connotacions a
l’escola, medi on s’està produint l’actuació d’aquestes noves tecnologies.
Webgrafia:
http://xeniacastellana3.blogspot.com.es/2012/10/que-son-les-tic-i-les-tac_6.html
http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPInici/PCPProjectesEducatius/PCPPlaTAC
http://www.xarxatic.com/wp-content/uploads/2009/11/Pla-TAC-abril-2009_Document-Provisional.pdf